הדברת פרעושים וקרציות – כל מה שצריך וכדאי לדעת

פרעושים וקרציות מוכרים לנו לרוב בגלל בעלי החיים שלנו. קורה לנו לא מעט להוציא פרעוש קטן מפרוות הכלב או להיתקל באחד שעל הרצפה. כנ"ל גם לגבי קרציות. השניים, גם הפרעוש וגם הקרצייה, ללא כנפיים, מוצצי דם בני אדם, חיות בית וחיות בר. אמנם הם חיים יחד בסביבה דומה אך יש גם שוני. אם לא הכרתם את הפרעושים והקרציות, מי הם ומה חשוב לדעת – עכשיו תגלו. אם כבר גיליתם בעבר ורציתם הדברת פרעושים וקרציות, אתם במקום הנכון.

מי ומה אתם פרעושים?

הפרעוש חלק ממשפחת החרקים, שבאופן כללי מכילה כ-2500 סוגים שונים. בארץ ידועים כ-40. בתחילת דרכם כזחלים הם מתקיימים מאוכל אורגני וכאשר הופכים לטפילים בבגרותם, הם ניזונים מדם – ופה הבעיה שלנו. נזהה את הפרעושים לפי גופם השטוח והקוצני ובעלי רגליים חזקות המשמשות לקפיצות. פרעושים וקרציות יחד עלולים להעביר מחלות וראליות וחיידקים רבים  באמצעות עקיצה שאינה כואבת, אך לא בריאה לאדם כלל.

הקרצייה כמו הפרעוש, אבל לא בדיוק

קרציות מגיעות ממשפחת העכבישים, היונקות את דמם של עופות, בני אדם, זוחלים ודו-חיים. בגלגולן הן עוברות שלושה שלבים – ביצה, נימפה ובוגר. רבים מבעלי הכלבים והחתולים יעידו כי פגשו את הקרצייה יותר מפעם אחת בחייהם. כמו כן, קרציות הן גורם משמעותי בהעברת מחלות בין בעלי חיים  לבני אדם. המחלה "קדחת הקרציות" היא הנפוצה ביותר העוברת אל בני האדם מהקרצייה. ישנן מחלות נוספות שנפוצות פחות הנקראות "קדחת הבהרות" ו-"קדחת מערות". עקב יכולת העברת מחלות אלה, מומלץ להימנע ממגע עם הקרצייה ולבצע הדברה במהירות.

בעלי כלבים וחתולים, שהם בעלי סיכוי גבוה יותר להיפגש עם קרציות ופרעושים, צריכים להיות ערים למצב בו חיות המחמד שלהם עלולות להידבק במקומות מסוימים כשהם מטיילים ומחיות נוספות בסביבה. במידה וחיות המחמד שלנו נושאות עמן פרעושים וקרציות, ייתכן שיעבירו אותם הלאה לרהיטים שלנו, לבגדים ולכל סביבת הבית. בעקבות כך, לבעלי חיות מחמד, הדברת פרעושים וקרציות מומלצת בהחלט.

הדברת פרעושים וקרציות

בשונה מהדברות אחרות, הדברת פרעושים וקרציות נעשית כהדברה פשוטה – כמו לנמלים, תיקנים וכדומה. הדברה זו נעשית בבית, בחצר, בגינה ובכל הסביבה החיצונית של הבית. עם זאת, הדברת פרעושים נדרשת להיות מקצועית עקב גודלם הזעיר מאד, יכולתם להתחבא בתוך הספות, מיטות ורהיטים שונים.

בראשית הדברת מזיקים – מדבירים מקצועיים, אחראיים ויסודיים.

כאשר רוצים לבצע הדברת פרעושים והדברת קרציות, בראשית הדברת מזיקים היא הבחירה הנכונה. החברה בעלת ניסיון רב שנים בכל נושאי ההדברה בכלל והדברת פרעושים בפרט. בתוך שנים של ניסיון התמודדנו עם מקרים בסדרי גודל שונים של התפשטות פרעושים וקרציות בשטחים הפתוחים בבית, בחצר, בגינה או במרפסת והענקנו את הפתרון לכך. אם אתם מחפשים פתרון יעיל, נח, מקצועי ואמין – בראשית הדברת מזיקים כאן להעניק לכם ביטחון מפרעושים וקרציות.